hra je založena na vysílání infračerveného světla (stejně jako vaše dálkové ovládání k TV)
zásah tedy nebolí a není potřeba používat žádné ochranné prvky ani speciální oblečení: přijďte v létě v tričku!
virtuální „střela“ je 100% bezpečná a to i pro oči
bezdrátová technologie: žádné kabely, možnost ovládání a změna nastavení i během hry
detektor zásahu pouze na čelence a zbrani: netřeba žádných plastových skeletů a na hratelnosti to neubírá
(podobný systém se používá pro výcvik v armádě)
na konci hry je ze zbraní automaticky vyčtena databáze všech zásahů a každý hráč obdrží vytištěnou tabulku s výsledky
KOMPONENTY
Hráč obdrží 2 hlavní součásti: zbraň a přijímač zásahů - čelenku (headset), který si nasadí na hlavu jako čelenku. Obě tyto části spolu komunikují bezdrátově a není tak potřeba žádných kabelů.
Zbraně obsahují přesnou optiku a není úplně jednoduché se trefit, jak by se na první pohled zdálo - je opravdu nutná základní zručnost v míření. Pro úspěšný zásah tak není užitečné „kropit“ celé hřiště, ale spíš přesněji mířit. Během chvíle hraní se však hráč se zbraní sžije.
ZBRAŇ
Zbraně spolu neustále bezdrátově komunikují. To umožňuje například to, že při zásahu se střílejícímu hráči ozve feedback zvuk, že trefil soupeře.
Každá zbraň má daný počet střel v zásobníku a daný počet těchto zásobníků. Po vystřílení zásobníku je nutné znovu nabít pomocí tlačítka na zbrani.
Zbraň také obsahuje sekundární funkci, která může mít jednu z vícera funkcí - je dané povoláním hráče.
Dostřel primární zbraně je až 150m a tuto vzdálenost lze snížit dle typu zbraně/povolání, sekundární zbraň má dosah až 40m v širokém rozptylu.
Na boku zbraně je displej zobrazující počet životů, počet zbývajících střel nebo počet zásobníků.
Zbraň také obsahuje detektor zásahu (proti střílení z úkrytu) a během střelby zároveň bliká viditelným žlutým světlem ve směru střelby (prozradí střelce ve hře po tmě).
Reproduktor na každé zbrani oznamuje start hry, střelbu, zásahy, poslední život, smrt, konec hry, přijaté životy, atd.
HEADSET
Čidla na headsetu pokrývají celých 360 stupňu kolem hráče. Zásah od soupeře indikuje krátkým rozsvícením červené LED.
Potah headsetu je pro každého hráče připraven čistý.
Zakrývání nebo jiná manipulace s headsetem během hry je zakázána a správce hry může na dálku nepoctivého hráče diskvalifikovat.
PRAVIDLA HRY
Hrají vždy 2 týmy s maximálním počtem 10 hráčů.
Každý hráč má daný počet životů, které po zásahu soupeřem postupně ubývají.
Stav svých životů hráč vidí na displeji na zbrani.
Zasažený hráč nemůže po danou dobu střílet, ale zároveň nemůže být po danou dobu znovu zasažen.
Po dosažení 0 životů se hráčův headset trvale rozsvítí, nelze ho již zasáhnout a on sám nemůže střílet. Vrací se pak na základnu, kde bude obsluhou znovu oživen.
Na základně lze také libovolně doplňovat střelivo, životy, měnit povolání, parametry zbraně, atd.
DOPORUČENÍ
hra je věkově neomezená, nicméně naše „zbraň“ není hračka - něco váží a rozumně se trefit zvládne dítě přibližně od 7 let.
je třeba dbát na bezpečnost při pohybu po hřišti (kvalitní obuv, opatrnost na překážkách)
schovávat se za průhledné překážky (sklo autobusu) je, narozdíl od paintballu, bezpředmětné :)